Yürümek İlaç Kadar Etkili

#1
Egzersize yeni başlayanların kafasını karıştıran bazı şeyler var. Bunlardan biri de "Sağlık için maksimum yararı elde etmek söz konusu olduğunda yapılması gereken en kolay ve etkili egzersiz hangisidir?" sorusunun yanıtıdır.

Bu soruyu yanıtlamak çok kolay değil ama önemli bir soru olduğu kesin! Çünkü yoğun iş yaşamı, ulaşım zorlukları, aile sorunları gibi içinde kolay, etkili, ucuz ve kalıcı bir egzersiz planı yapmak ve bunu her gün tekrarlamak kolay olmayabiliyor.

Hangi yaşta olursanız olun egzersiz sağlığı olumlu yönde etkileyen çok önemli bir faktör. Hastalarıma sağlıklarını güçlendirecek, bağışıklık sistemlerini destekleyecek hastalıklarla mücadele etmelerini kolaylaştıracak programlar hazırlarken "Kullandığınız bütün reçeteli ilaçların, vitamin ve besin desteklerinin yararlarını iki ile çarpın. Önüne eşittir işaretini koyun. Karşısına da, 'her gün en az 35 dakika fiziksel aktivite' yazın" diyoruz. Hastalıkları önlemek, yaşlanmayı önlemek anlamına geliyorsa ve amacınız hastalıklardan korunmak, nüfus yaşınızı değil biyolojik yaşınızı genç tutmaksa, hedefiniz yaşlanmanın ritmini yavaşlatmak, daha da önemlisi hayatınıza form, keyif, coşku ve huzur katmaksa fiziksel aktiviteden asla vazgeçmeyin.

BAŞLAMAK YETERLİ

Ben sadece yürüyerek bile fiziksel aktivite için hedeflenen amacın neredeyse tamamının gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum. Eğer önünüzdeki 30 gün için bir plan yapıp her gün 30 dakika yürümeye başlarsanız beden ve aklınızda 30 gün sonraki değişimleri gördüğünüzde bana siz de hak vereceksiniz. Hak vermekle kalmayacağınızı bu çabanızı 30. günün sonunda bir tutkuya dönüştüreceğinizi bile söyleyebilirim. Bu 30 günün sonunda kendinizi daha güçlü ve formda hissedeceksiniz. Yıllardır bir türlü çözüm bulamadığımız yorgunluk, uyku bölünmeleri, gezici ağrılar gibi birçok sorununuzun kendiliğinden çözüldüğünü, kilonuzun normale döndüğünü fark edeceksiniz.

HAREKET İYİLEŞTİRİR

İnsan vücudu hareket etmek üzere tasarlanmıştır. Sadece mekanik tarafları değil, kimyasal süreçleri de hareket ettikçe gelişip, güçleniyor. Daha düzenli ve verimli çalışır hale geliyor. Vücudunuza yerleştirilmiş yüzlerce kemik ve eklemin, bir o kadar kas ve kirişin nedeni budur.

Hücrelerinizin gerektiğinde mevcut halinin yüzlerce katı ATP patlaması yapabilmesi de, neredeyse ATP patlamalarını sıfır noktasına indirebilmesi de bundandır. Eğer hayatınızı daha da güzelleştirmek ve bize ihtiyacınızı en aza indirmek istiyorsanız fiziksel aktivite konusuna lütfen daha fazla önem verin. Hiçbir şey yapamıyorsanız her gün 30-35 dakika yürüyüş yapmaya gayret edin. Çevrenizdeki sağlıklı insanların çoğunun yaptığı da bundan başka bir şey değil!


İlginizi Çekebilir




Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Forum

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sitemiz bir paylaşım sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Herhangi bir konuda (şikayet, eleştiri, öneri, vb.) bizimle iletişime geçmek için tıklayın.
-

2005-2020 Tatliaskim.com

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 20:12 .